Wycieczka do Krakowa

We wtorek 31.05.2022 roku wczesnym rankiem klasy 2a i 2b wyruszyły na wycieczkę do Krakowa, która w znacznej części została pokryta z programu „Poznaj Polskę”. Celem wycieczki było Muzeum Narodowe oraz zwiedzenie siedziby królów na Wawelu. Najpierw udaliśmy się do muzeum. Wraz z przewodnikiem  poznaliśmy Galerię Rzemiosła Artystycznego. Zobaczyliśmy zabytki od czasów wczesnego średniowiecza po drugą połowę XX wieku. Ekspozycja ze stylowo zaaranżowanymi wnętrzami, kolekcją złotnictwa, tkanin, ubiorów, mebli, ceramiki i szkła, uzupełniona unikatowym zbiorem instrumentów muzycznych zrobiła na nas bardzo duże wrażenie. Mieliśmy okazję zobaczyć jak wyglądało dawne życie. Następnie była w programie Galeria Sztuki Polskiej. Zobaczyliśmy na niej dzieła najwybitniejszych twórców malarstwa XX i XXI wieku. Przewodnik w bardzo interesujący i przyjazny dzieciom  sposób przedstawił wybrane zjawiska, kierunki i prądy artystyczne. Z muzeum udaliśmy się na Zamek Królewski, gdzie czekał na nas smaczny obiad w restauracji Trattoria. Po posiłku i odpoczynku mieliśmy znów dużo energii na dalsze zwiedzanie jednej z wystaw wawelskich pt. „Wawel Zaginiony”. W tym rezerwacie archeologicznym zobaczyliśmy romańską rotundę i fundamenty gotyckich kuchni królewskich. Poznaliśmy świadectwo Wawelu średniowiecznego, który poprzez kolejne rozbudowy zamku stał się zaginionym, a który wraz z powstaniem ekspozycji został na nowo odkryty. Na koniec  największa atrakcja, czyli Smocza Jama związana z legendą o smoku i księciu Kraku, założycielu Krakowa. Wychodząc z Jamy stanęliśmy na wiślanym bulwarze przed rzeźbą smoka dłuta Bronisława Chromrego z 1972 roku i cieszyliśmy się na widok ziejącego ogniem smoczyska.

Z wycieczki wróciliśmy bardzo szczęśliwi, że mogliśmy poznać zabytki Krakowa oraz pogłębić wiedzę na temat kultury i historii Polski. Zakupione pamiątki długo będą wspaniałymi wspomnieniami tego dnia.