Zakończenie XIX Rajdu Górskiego „Na Raty – Kluszkowce 2022”

12 listopada 14 uczniów naszej szkoły uczestniczyło w zakończeniu sezonu turystycznego, który corocznie odbywa się w formie rajdu górskiego. Miejscem tegorocznego rajdu były Kluszkowce.

Wyjazd z Szaflar nastąpił o godzinie 8.15 z rynku. Po przyjeździe do Kluszkowiec wyruszyliśmy spod dolnej stacji wyciągu krzesełkowego na górę Wdżar. Nasz szlak wiódł Wąwozem Papieskim, sztucznie powstałym w wyniku działalności w tamtym miejscu kamieniołomu (funkcjonował on do lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku). Obecnie ten teren został całkowicie przywrócony naturze, a jednocześnie wąwóz upamiętnia pobyt w Kluszkowcach kardynała Karola Wojtyły, który przebywał tam w 1978 roku, 3 miesiące przed wyborem na papieża.

Po dotarciu na szczyt (767 m) zatrzymaliśmy się przy stalowej rzeźbie Smoka Gorczańskiego oraz odnaleźliśmy miejsca, w których można było zaobserwować anomalie magnetyczne. Następnie długo cieszyliśmy wzrok wspaniałymi widokami na Tatry, Pieniny, Podhale, Spisz, Orawę, Gorce i Beskid Żywiecki.

Po zejściu ze szczytu posililiśmy się w restauracji Lubań, a następnie został przeprowadzony konkurs krajoznawczy. Około godz. 15.00 wróciliśmy do Szaflar. W najbliższym czasie nasi uczniowie odbiorą nagrody za całoroczne uczestnictwo w wycieczkach organizowanych przez PTTK Gorce w Nowym Targu.